2010-12-01

Litet men naggande gott...


Här i Värmland så har vi det riktigt kallt. Kanske lite för kallt men visst är det härligt.

Fortsätter visa lite flera bilder på mitt lilla kök.
Målade ju om mina luckor från Ikea blev riktigt bra.
Gillar när det syns att det är handmålat och inte fabriksmålat.

Bänkskivorna är jag också så nöjd med. Skafferi är himla bra att ha och slukar en massa.

Härligt med lite sol när kylan biter hårt. Slingorna har ju kommit fram lite här och där.

Här slingrar den sig på mitt tallrikställ.































I vårt lilla kök finns tre dörrar.(plus skafferidörren) Den ena leder in i köket den andra till en skrubb och den tredje leder ner i källaren. Fasligt många dörrar i ett så litet kök.
Hoppas att jag inte tröttar ut er med alla mina köksbilder.


Ha en fortsatt bra vecka!
Kramar//MiaMaria

37 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad vackert ditt kök är och bilderna är kanonfina!
Tack SNÄLLA för idag! Lilla familjen var såå glada och huset är så sött! Och farmor trött!

Syns imorgon!

E-K/noll54

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Vilket fint kök du har!
Du säger att du har målat om IKEA-luckorna; vilken färg har du använt dig av då? Vi har bokfärgade luckor och jag skulle vilja måla dem vita men vågar inte riktigt. Verkar svårt.
Stor Kram Annelie ♥

Så Vitt Jag Vet sa...

Jätte vackert och harmoniskt i ditt kök!
Gillar skarpt :)
Kraam
Sanne

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilket fint kök du har.Bara så himla fint och mysigt.Här är det också kallt 21,5 grader burr.Önskar dej en skön och fin dag rara du .Kram Rita ♥

Sköna o Gröna Ting sa...

Bara mata på med dina köksbilder, jag ÄLSKAR dom!!!!!
Det ser så ljust och fräscht ut...
Lite avis på ditt skafferi, har länge trynat efter ett sådant.
Ha en underbar dag och ta väl hand om dig i kylan.
Kram
Marianne

tina | pepparochvanilj.se sa...

Hej i kylan!

Nä köksbilder kan man ju inte tröttna på=) Vi ska också måla om vårat kök själva, fast vi ska sprutmåla. Vi har provmålat en lucka men tycker att den verkar bli ganska repkänslig, hur tycker du att dina luckor känns? Har ni haft tvåkomponets lackfärg eller "vanlig" färg? Hur som helst så är ditt kök riktigt snyggt!

K R a M // t i n a

Ett Vitare Hem sa...

Ditt kök är helt underbart!
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Skogslyckan sa...

Jag tröttnar inte, skall måla om våra luckor efter nyår, så det behövs inspiration. Ditt kök är så fint! Skall också handmåla för lite struktur.
Kram Pia

mysiga heestrand sa...

Köket är jättefint. Vilket bra tips att handmåla sprutmålade skåpluckor. Jag kan gärna ser mer av ditt kök.
Kram Marita i Heestrand

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Mia Maria. Ditt kök är bara så otroligt fint. Man tröttnar inte på så vackra bilder :)
Vill önska dig en underbar skön adventstid.
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Gud vad fint du har.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej MiaMaria!

Jag har också penselmålat hela köket alldeles nyss. Alla tyckte jag var smått galen, men det kan jag ta ;-), Blev SÅ nöjd och ångrar att jag inte gjorde det med detsanna. Målade även kaklet vitt. Kika gärna in. Underkategorin kök finns det i ett av de första inläggen.

Underbart kök du har och så smakfyllt pyntat.

Kram Linda

Unknown sa...

Hej

Vilket vackert kök.
Blir alldeles avis.
Men snart ska jag flytta och kanske kommer jag att få mitt drömkök då.

Ha det bra
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har så fint kök, ser gärna fler bilder. Och skafferi, det hade vi i en gammal lägenhet i stan, det var toppen.
Kramar
AnnaMaria

Mina drömmars hus sa...

Superfina bilder!!

Men du, vart har du köpt låset till skafferiet, är på jakt efter ett sånt men har inte hittat nåt-

Må så gott!
AC

P sa...

oj så fint! kan du itne ge något tips på hur man målar om luckor, jag får det aldrig bra när jag försöker =(

Jen sa...

Ert kök är verkligen så fint. Tallrikshållaren gillar jag skarpt, vill också ha en sådan men finner ingen, vet du vart jag ska leta?

Hoppas du får en mysig torsdag Kram jen

Unknown sa...

Nydelig kjøkken du har ♥ Vi skal kanskje bytte kjøkken på nyåret og jeg gleder meg! Det skal bli hvitt, hvitt, HVITT!!!

Ha en kos kveld!

Klem Line

Kamomilla sa...

Vi kikar så gärna så, på bilder från ditt underbara kök!

Maja sa...

So nice idea
You always have the right inspiration
Good luck whatever you last long

I look forward to each new post here what you

Have a nice

Inredningsfrun sa...

Så ljuvligt vackert kök!! Det kan man ju aldrig tröttna på!!!

KRAM

// Inredningsfrun

Lizas Lantliv sa...

Jättefint kök, tröttnar inte..!!

Ha det bra!

Mvh Liza

Unknown sa...

You have a very lovely kitchen. I love white, that I also love snow. We just bought our hose through house financing (Edmonton-based) and the kitchen is my favorite part of it. It's not too big and not too small, but what makes it special is the beautiful view on the window and the refreshing sunlight that passes through it. I just enjoy cooking every now and then.

Nilla sa...

Vilket mysigt kök du ser ut att ha.
Gillar din ljusslinga.
Det ser jättefint ut.

Ha de bäst !!
nilla

Vita små hjärtan sa...

Inte tröttar du ut oss heller. Vi njuter av dina fina köksbilder!!!!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Tjusigt kök! ...blir aldrig trött på härliga köksbilder *ler*

Ha en trevlig fredag!

Kram från Australien♥

Eva sa...

fina bilder syster

Skatan sa...

Hej!

Så länge sedan jag var ute och bloggade...så kul att vara här :)

Vill bara säga hej och hälsa trevlig helg! Hoppas allt är bra med dig!

Varm kram från mig!

A.

Klaffen sa...

Åhhh så fantastisk flott:)

Herligt kjk du har! Min far har just kjøpt et hus i Sunne i Sverige og innredat kjk i samme stil, og presis samme kjk! Me like:)

Ha en trevlig weekend.

Titta innom min blogg for Give Away!
Klem Mona

Klaffen sa...

Åhhh så fantastisk flott:)

Herligt kjk du har! Min far har just kjøpt et hus i Sunne i Sverige og innredat kjk i samme stil, og presis samme kjk! Me like:)

Ha en trevlig weekend.

Titta innom min blogg for Give Away!
Klem Mona

Det Vita Drömhuset sa...

Tröttnar aldrig på ditt fina kök! Vill ha ett likadant!
Vi sprutmålade våra furuluckor vita när vi flyttade in för 3 år sedan, aldrig ångrat det. Och nu har jag målat kaklet vitt. Sååååå fint tycker ja. Men om x antal år blir det renovering med SMEG kyl o frys, porslinsho och skafferi! Längtar!!!! :)

Kram Åse

linnea-maria sa...

Vilket himla fint kök du har!!! /Therese

Camillas vita villa sa...

Hej!
Så fint kök, jag kommer aldrig att tröttna på vitt, har alltid haft det och kommer alltid att ha det, såå snyggt. Skulle gärna se fler bilder. Ha en härlig 2:a advent.
Kram Camilla

Malin E sa...

Ni har så FANTASTISKT fint i köket!!!!

Va gärna med i min lilla julutlottning oxå!! Sista dygnet nu.

http://allaminarum.blogspot.com/2010/11/utlottning-en-liten-julklapp.html

Kram MAlin

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon MiaMaria och tack för din ljuvliga hälsning.
När jag ser ditt vackra kök igen blir jag bannimej sugen på ett försök att måla om våra köksluckor själv.
Idag har vi visserligen vita luckor men det "vita" har blivit nött och behöver verkligen en uppfräschning.

Hoppas du får en skööön tisdag.
ta väl hand om dig
Marianne

Levindas Värld sa...

Vilket underbart julkök! Så fint med granris och ljusslingor och va mysigt med ett skafferi! Tycker verkligen att du har fångat en härlig känsla i dina bilder och i ditt kök, mys på!

Elisabeth sa...

Drømmekjøkken!!! <3